07 januari 2013

Ulltrosorna...

...och broddarna måste jag plocka fram igen. Det upptäckte jag när jag skulle ge mig ut för att springa ikväll. Jättehalt på vägen och kallt och ruggigt med någon konstig dimma i luften trots minusgrader....och jag som trodde att våren hade kommit...??!! :) 

Ja ja.. det gick rätt så bra att springa ändå. Det blev som vanligt intervallträning och idag i 42 min.
Först 5 min gång som uppvärmning sedan 5x 2 min löpning, 5 min gång, 7x 1 min löpning och som avslutning 5 min gång. Konstigt upplägg kanske men jag följer Anders Szalkais träningsschema för Göteborgsvarvet på Marathon.se. Om jag lyckas hålla mig frisk och jag går ner i vikt så ska jag nog klara av att springa hela sträckan....för mig som bara har sprungit 7-8 km som längst i mitt liv kommer det här att bli en riktigt stor utmaning...

Idag var det första vägningen med Rivstart 2013....2,3 kg visade vågen. Jag kan inte vara annat än nöjd. Jag har ätit och motionerat som planerat och allt har känts bra men nu är det bara att fortsätta jobba vidare... 

2 kommentarer:

Pernilla Be sa...

Grattis till -2,3 kg!!!

Anonym sa...

Hörredudu... ta av dig de där ulltrosorna nu och börja blogga!!